v/H. Larsson-Fedde.
10/1923: Levert som MIL til Norsk Tankanlegg A/S, Kristiania / Oslo
00/1929: Ny motor: Bolinder BHK 240 NHK 48 Fart: 7,5 knop.
00/1940: Rekvirert av Die Deutsche Kriegsmarine
12/1941: Satt på land av is og strøm i Kirkenes 31. desember 1941. Se sjøforklaring.
00/1943: Kolliderte med HORNØY
07/1943: Brannhavari i Kirkenes 10. juli 1943. Se sjøforklaring.
01/1944: Synker den 25/1-1944 etter mine sprengning ved Ekkerøy i Varangerfjorden
på reise fra Vardø til Kirkenes med bensin. 6 personer omkom.
Maskineri:
Råoljemotor, 2 takt enkeltvirkende. 4 sylindere diam. 330 mm.
Bygget ved J& C. G. Bolinder Aktiebolag, Stockholm.
De som omkom:
Markus Anton Motzfeldt Wiig - Styrmann
Sigurd Sølvig - Maskinist
Andor Johan Olsen - Skipsfører
Ole Henry Johan Nordhaug - Matros
Alf Theodor Johnsen - 2. Maskinist
Ragnvald Martin A. Gulbrandsen - Matros
Se også
http://www.warsailors.com/homefleet/shipsm.html#Me