v/H. Larsson-Fedde.
07/1893: Levert som LINGARD til A/S Lingard ( B.A. Olsen) Risør.
08/1899: Overført til A/S Lingard ( B.A. Olsen & Søn ) Risør.
00/1911: Overført til A/S Lingard ( B.A. Olsen & Søn ) Lyngør.
05/1914: Solgt til I. Ward & Co., Port Adelaide, Australia.
05/1915: Overført til James Wardle & Co., Port Adelaide, Australia.
05/1916 nytt navn WATHARA
09/1918: Solgt til James Bell & Co., Hull, UK.
08/1922: Solgt til A/S Wathara (Alf Monsen) Tønsberg.
03/1925: Solgt til Gustaf Eriksen, Mariehamn, Finland, nytt navn LINGARD
11/1935: Kolliderte i Kattegat med svensk damper GERD som sank. Slept til Gøteborg. Kondemnert. Solgt til opphugging.
03/1936 Solgt til Norsk Seilskuteklubb/-Interesseselskapet Norges Minneskute Lingard.
00/1946: Nedrigget til lekter.
01/1946 Solgt til Norsk Sjøfartsmuseum.
05/1946 Solgt til Norsk Bjergningskompani.
09/1948 Solgt til Stavanger skipsopphugging.
03/1949 Hugget opp.
Farter: Trampfart, har rundet Kapp Horn.
Skipsførere:
Chr. O. Bernt 1893-99
G. T. Christensen 1899-1912
N. Olsen 1912-15 Casper Tranberg
Tilleggsopplysninger:
Deler av akterdekket bevart i Norsk Sjøfartsmuseum. Modell i sal 1 (ulike seilskutetyper). 10.9.96 TO.
Deler av akterdekket som var utstilt på NSM ble 2019 utlånt til Lingard Skuteminne på Lyngørfjorden kystkultursenter på Gjeving.
Modell utstilt i biblioteket på NMM og på Lingard Skuteminne.