v/H. Larsson-Fedde
12/1980: Levert som HYDRO til Hydroship A/S, Porsgrunn
09/1983: Forlenget 23,30m ved Kaldnes Mek. Verk. A/S, Tønsberg. Ommålt: Dødvekt: 11.520 tonn.
Brutto: 6.972 tonn. Net: 3.838 tonn.
00/1990: Overført til K/S Sydship VI, Aabenraa, Danmark
06/1990: Overført til K/S Sydship VI ( Dag Henrik Nilsen ) Porsgrunn
06/1990: Innmeldt NIS nr 969 LJKS3
02/1998: Solgt til Linnea Shipping A/S ( AHL Shipping A/S) Oslo, nytt navn LINNEA
09/2008: Solgt til Vadero Shipping Ltd ( Linnea Shipping A/S ) Oslo
04/2009: Solgt til Silver Sea Shipping SA( Aegean Bunkering Service Inc) Monrovia, Liberia,
nytt navn AEGEAN STAR
06/2012: Solgt til Smart Trading & Investments, Monrovia, Liberia
11/2012: Solgt til Vela Nav. SA( Palomar Maritime Inc) Monrovia, Liberia, nytt navn MAGNOLIA 1
03/2013: Overført til Vela Nav. SA( Palomar Maritime Inc) Panama, nytt navn MERIDA
08/2014: Solgt til Atlantic Bluewater Services Ltd( Deep Frontline Shipping Ltd ) Apapa, Nigeria,
nytt navn RADHE
09/2018: Solgt til opphugging i Nigeria ved Kirikiri Scrapyard. Ankom Lagos den 20/9-2018
Maskineri
Diesemotor 2SA - 5 cylindere diam. 450x900mm.,
bygd ved Fredrikstad Mek. Verksted, Fredrikstad