D/S Laura Skogland

Other names
ex Trebia
Call sign
WMKR - LCTB
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port
Enlistment district

Shipyard

Name
Build year
1902
Yard number
497
Month of delivery
mai

Tonnage

Gross tonnage:
3.705
Net tonnage:
2.366
Deadweight:
6.200

Engine

Propulsion:
Engine size:
NHK 304

Dimensions

Length:
339.1'
Beam:
46.1'
Draft:
25.7'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    05/1902: Levert som TREBIA til S.S.Trebia Co.Ltd(Wm.Thomson & Co)St.John,New Brunswick,Canada
    08/1914: Beslaglagt av tyskerne i Hamburg
    05/1916: Transportskip, Schiffahrtsabteilung,Feldteisenbahnwesen,Kaiserliche Deutsches Armee
    09/1917: Kriegskohlen & Munitionsschiff, Kaiser Marinen Sonderverband Baltische Inseln, Tyskland 
    01/1919: Overført til  S. S. Trebia Co. Ltd (Wm. Thomson & Co) St. John, New Brunswick, Canada
    00/1919: Solgt til T. H. Skogland & Søn A/S, Haugesund, nytt navn  LAURA SKOGLAND
    00/1920: Overført til A/S Skoglands Linie ( T. H. Skogland & Søn. A/S ) Haugesund 
    02/1921: Registrert i Uruguay på ett datterselskap der.
    12/1921: Overført til A/S Sjøfart (A/S Skoglands Linie, T. H. Skogland & Søn A/S) Haugesund 
    00/1925: Overført til A/S Skoglands Rederi ( T. H. Skogland & Søn A/S ) Haugesund 
    00/1929: Overført til A/S Skoglands Rederi (Valdemar Skogland) Haugesund 
    03/1930: Overført til A/S Skoglands Rederi (T. H. Skogland) Haugesund 
    05/1931: Solgt til D/S A/S Svanholm, D/S A/S Ulv ( T. Matland & O. Kvilhaug ) Haugesund 
    00/1933: Solgt til Italia for opphugging.


    Maskineri:
    Triple dampmaskin, 3 cylindere diam. 24.0"-40.0"-65.0". Maskineri bygget ved J. G. Kincaid & Co. Greenock, Skottland. Kjeler samme.