v/H. Larsson-Fedde.
01/1891: Levert som BANDAK til A/S Bandak( Holger Fischer ) Kristiania
07/1904: Overført til D/S Bandak ( Th. Mortensen ) Kristiania
02/1907: Solgt til D/S A/S Skien ( P. Landgraff ) Skien
00/1921: Overført til D/S A/S Skien ( Leif Grung ) Skien
03/1928: Overført til D/S A/S Skien, Skien
01/1935: Solgt til Nils Wefring & Leif Sivertsen, Trondheim
08/1935: Solgt til A/S D/S Konserv I (C.J. Kiøning A/S) Trondheim, nytt navn TUSTNA
02/1936: Overført til A/S D/S Konserv I's konkursbo, Trondheim
02/1936: Solgt til A/S Namdalsruten ( Arne Tvete ) Trondheim
03/1936: Omdøpt NAMDAL
06/1937: Solgt til A/S Samtrafikk ( Olaf Stavik ) Molde, nytt navn MOLDE
07/1937: Omdøpt VERMA
05/1939: Solgt til Martin Legernes m.fl., Vikebugt, Molde
06/1939: Solgt til J.L. Bratlid, Oslo
10/1939: Solgt til Skips A/S Verma ( Bjarne Gundersen ) Oslo
03/1940: Solgt til Anders Utkilen, Kilstraumen, Bergen
11/1941: Overført til Brødrene Utkilens Rederi( Anders Utkilen) Bergen, nytt navn KILSTRAUM
00/1941: Ny motor: Deutz BHK 300 Fart:9,5 knop
00/1952: Forlenget 18.3'-Dødvekt:200 t.Brutto:172 t.NET:102 tonn
07/1958: Overført til Alf Utkilen, Bergen
08/1963: Sank den 15/8 etter lekkasje i maskinrommet under fiske ved Island
Maskineri
Triple dampmaskin 3 cylindere diam.10"-16"-26".
Maskineri bygget ved Fredrikstad mek. Verksted. Kjeler samme.
Nye kjeler 1910 bygget ved Nylands mek. Verksted.Oslo