v/H.Larsson-Fedde.
Hjemmeflåten 2.verdenskrig.
01/1916: Levert som JUPITER til Det Bergenske Dampskibsselskab, Bergen.
Betalt: kr: 1.177.503,-
03/1918: Rekv. av The Shipping Controller (Union Castle Line) London; UK.
01/1919: Tilbakeført til Det Bergenske Dampskibsselskab, Bergen.
00/1923: Contra propeller.
00/1928: Star Contraror.
00/1931: Kjøleanlegg-ny 3. plass.
00/1933: Brann i forrom.
00/1937: Ombygd for Rotterdamruten.
00/1938: Ny radio.
00/1939: Innsatt ekkolodd.
08/1940: Tatt "In Anspruch" den 19/8. Havari nordpå. Reparert i Trondheim.
00/1941: Kollisjon nordpå. Reparert i Kristiansund N.
00/1942: Kollisjon med Thv. Halvorsens kai. Rep. i Oslo. Propellaksel brant fast p. g. a uoppdaget materialfeil. Aksel og hylse fornyet.
00/1945: Tilbakelevert i dårlig forfatning i København. Rep. Lindholmens Verft.
06/1948: Stort havari i juni. Reparert Antwerpen. Ombygd til oljefyring.
00/1953: Delvis brukt i Hurtigruten.
09/1955: Solgt Epirotiki Steamship Nav. Co( George Potamianos SA ) Pireus, nytt navn - HERMES
03/1960: Ødelagt av brann den 4/3 i Pireus. Satt på stranden i Sileniai Bay, Salamis Island. Refloat den 8/3 og slept til Perama for opphugging i Italia.
Passasjerer: Opprinnelig: 1. Klasse: 88 3. Klasse: 82
: i 1940 1. Klasse: 70 3. Klasse: 80
LASTEROM: Opprinnelig: 59.540 cub. ft
: i/1940 : 58.300 cub. ft - herav 39.600 cub. ft. kjølerom.
Se også:
http://www.warsailors.com/homefleetsingles/jupiter.html