v/H. Larsson-Fedde.
BYGD SOM DAMPSKIP MED COMPOUND 2 CYL. MOTOR NHK 25 Fart: 8 knop
04/1907: Levert som TRAFIK 5 til Gods D/S Trafik ( A. Korsgaard ) Fredrikstad
09/1916: Overført til A/S Trafik ( A. Korsgaard ) Fredrikstad
07/1924: Overført til A/S Trafik ( Odmund Korsgaard ) Fredrikstad
03/1929: Overført til Godsdampskslsk.Trafik ( Odmund Korsgaard ) Fredrikstad
06/1956: Solgt til Selmer Jacobsen, Auklandshamn, Haugesund, nytt navn FRILAND
00/1957: Ny motor: Wichmann BHK 150 Fart: 7,2 knop
09/1960: Solgt til Ola H. Økland P/R, Auklandshamn, Haugesund
00/1965: Ny motor: Normo BHK 210 Fart:
07/1966: Omdøpt HØIEVARDE
11/1972: Solgt til Nils Blom P/R, Blomgangstø, Bergen, nytt navn BLOMÅS
00/1975: Overført til Joakim J. Blom P/R, Bergen
00/1977: Overført til P/R Blomås ( Joakim J. Blom) Bergen
08/1980: Solgt til P/R Knut & Ole Vik ( Knut Vik, Rosendal ) Bergen
07/1994: Ommålt: BRUTTO: 115 tonn. NET:55 tonn
10/1995: Solgt til P/R Waagene & Kjørvik ANS ( Finn Waagene ) Bergen
10/1996: Ommålt: Brutto: 115 tonn. NET: 61 tonn
07/2000: Solgt til Geir Aagne Hansen Drammen, Bergen
09/2000: Solgt til Sven Olof Tornqvist, Stockholm, Sverige
00/2010: Still in service/Fremdeles i fart