v/H. Larsson-Fedde.
BYGD AV TRE
06/1920: Levert som GAUPEN til D/S A/S Kultransport ( Gerh. L. Evje ) Bergen
00/1922: Overført til D/S A/S Kultransport (Adolf Anderssen) Bergen
01/1923: Solgt til Rederi A/S Strømsbo (P. Selrod) Arendal, nytt navn HIS
05/1926: Solgt til Skips A/S Martha Therese ( P. Holm ) Oslo, nytt navn ANNFIN
12/1940: Norsk Bjergningskompani A/S, Bergen (Etter skade) 24. feb. 1940 kl. 1.45 ble skipet skadet av ukjent årsak. Se sjøforklaring.
06/1941: Flyangrep (skadet) 3. juni 1941.
12/1943: Propellskade ved støtning mot torpedonett i Kirkenes 31. desember 1943. Se sjøforklaring.
11/1946: Solgt til Rederi A/B Ranja ( Pehr Santesson ) Ystad, Sverige, nytt navn CORA
01/1948: Solgt til A/B Transbaltic ( C. H. Øhrstrøm ) Stockholm, Sverige
05/1948: Solgt til Rederi A/B Ranja ( Pehr Santesson ) Ystad, Sverige
01/1950: Solgt til Væsterviks Nya Varvs A/B ( Axel Hansson ) Västervik, Sverige
01/1951: Solgt til Norbert Eberle St. Gallen (Seetrans Schiffahrtsagentur Lange & Co.) Hamburg, Tyskland 09/1952: Solgt til tyske opphuggere
00/1954: Opphugget
Maskineri:
Triple dampmaskin 3 cylindere diam. 15"-25"-40".
Maskineri bygget ved Pusnæs Støberi & Mek Verksted, Arendal.
Kjeler bygget ved Stavanger Støberi & Dok. Stavanger.