v/H. Larsson-Fedde.
03/1892: Levert som LISSABON til Robert M. Sloman & Co., Hamburg, Tyskland.
01/1901: Overført til Rob. M. Sloman jr., Hamburg, Tyskland.
09/1907: Solgt til Suhr & Classen, Hamburg, Tyskland.
00/1908: Solgt til Ciscar S.S. Co. Ltd. (R. MacAndrew & Co) Glasow, U.K., nytt navn CISCAR
00/1912: Solgt til Comp. Maritime, Barcelona, Spania.
01/1916: Solgt til A/S Ciscar (Ragnvald Blakstad) Kristiania, nytt navn FOLLO
00/1916: Overført til Transport A/S Ferro (Ragnvald Blakstad) Kristiania.
05/1916: Overført til Skibs A/S Oceantransport (Ragnvald Blakstad) Kristiania.
06/1916: Solgt til Skibs A/S Lars Lea (Erik Grant Lea) Bergen, nytt navn LARS LEA
05/1917: Solgt til A/S D/S Lars Lea (Bjørnstad & Brækhus) Bergen.
00/1920: Omdøpt HEGRE
00/1921: Overført til Bergen Lloyd III A/S Rederi (Bjørnstad & Brækhus) Bergen.
10/1922: Overført til Bergen Lloyd A/S Rederi (Bjørnstad & Brækhus) Bergen.
00/1923: Overført til Bergen Lloyd A/S Rederi (Sigurd A. Brækhus) Bergen.
09/1927: Solgt til D/S A/S Den Skandinaviske Syd Pacific Linje, Oslo.
12/1927: Solgt til A/S Atlas (Chr. Haaland, Haugesund) Oslo.
02/1928: Solgt til Den Skandinaviske Syd Pacific Linje (K. Knutsen OAS) Haugesund.
09/1929: Overført til D/S A/S Føina (Knut Knutsen OAS) Haugesund, nytt navn VARØY
10/1942: Sank den 8/10 etter kollisjon med damper FRANCIS FLADGATE i konvoi i pos. N 52.58', E 01.29' på reise Southend til Grangemouth med cement.
Maskineri:
Triple dampmaskin. 3 sylindere diam. 20.0"-32,0"-52,0". Maskineri bygget ved G. Clark Ltd. Sunderland, UK.
Kjeler samme.