v/H. Larsson-Fedde.
01/1910: Levert som GYLDENLØVE 2 til A/S Gyldenløve ( Johansen & Egelien ) Drammen
00/1915: Overført til A/S Gyldenløve ( G.G. Amundsen ) Drammen
10/1920: Overført til A/S Gyldenløve ( G.G. Amundsen A/S ) Drammen
06/1926: Overført til A/S Gyldenløve ( C.O. Lund ) Drammen
00/1937: Overført til A/S Gyldenløve ( Johansen & Egelien A/S ) Drammen
00/1939: Overført til A/S Gyldenløve ( Chr. Lehland - Egelien ) Drammen
00/1941: Overført til A/S Gyldenløve ( Johansen & Egelien A/S ) Drammen
00/1958: Solgt til Sverre Svendsen, Stavanger
00/1958: Ny motor: Wichmann BHK
00/1960: Omdøpt LØVEN 2
00/1962: Omdøpt OVE JAN
03/1973: Solgt til Per Johnsen, Tromsø, Stavanger
10/1973: Sank den 31/10-1973 etter lekkasje i pos. 90 n.m. NW av Hammerfest på reise Svalbard til Tromsø med drivved. Det var stiv kuling med stormbyger
Maskineri
Compound dampmaskin 2 cylindere diam. 9.5"-19.0". Maskineri bygget ved Moss Verft.Moss. Kjeler samme.
Se også
http://www.warsailors.com/homefleet/shipsg.html#Gu