Historikk.
1895 - Bygget av skipskonstruktør G.Olsen v/ S.N. Hansens Verft, Kokkenes, Lillesand .
Bygget av furutre
Hjemsted:
1895 til 1901 - Lillesand
Reder:
1895 til 1901 - Henrik Hansen, Kokkenes m/Fl, Lillesand
Skipsfører:
1895 til 1901 - Søren Corneliussen, Kokkenes, Lillesand
Senere skipsbyggmester (Knudsens Verft) Christian Stinsen seilte med "Gullregn" (ukjent hvilke årstall). Stinsen forteller i et interviu med Lillesandsposten på sin 80 års dag 05.06.1951 at han var med "Gullregn" helt til Bangkok for å laste teak. Der var han oppe og kikket på det kongelige slott, ja finere palass ser en ikke på våre kanter. En annen tur jeg husker var en kullfrakt vi hadde fra England til Vest-Afrika, sønnenfor linja. Vi brukte 123 dager, først storm og stilla. Da hadde de nesten gitt opp håpet hjemme.
Endeligt::
1901 - Solgt til Lissabon, Portugal for 3.300 br.pund
1904 til 1924 - Nytt navn Bella Vista
Det kostet å bygge skipet uten fortjeneste Kr. 140,00 pr. rg tonn.
Største skute bygget i Lillesand