11/1910 - Levert fra Antwerp Engineering Co. Ltd., Hoboken, Belgia til Atlantica Sea Navigation Co. Ltd. v/ Atlántica Tengerhájózasi Reszveng Sarsasag, Fiume (Rijeka), Kroatia - TENGER 1912 - Solgt til D/S A/S Oslo v/ Brødrene Biørnstad, Kristiania - nytt navn - TRIM 1914 - Solgt til N.V. Mij. s/s Hamborn v/ N. V. Handels en Transport Mij. Vulcaan, Rotterdam, Nederland - nytt navn - HAMBORN 27.10.1915 - Oppbrakt av HMASMELBOURNE mens hun var på reise fra New York, NY, USA til Caibarien, Cuba med stykkgods. Sent til Halifax, Canada med prise mannskap. Overtatt av Canadian Government, Halifax som fientlig eiendom. 1918 - Overtatt av The Shipping Controller v/ J. Cory & Sons Ltd, London, England. 1921 - Solgt til Anglo-Portuguese SS Co. Ltd. v/ M. Isaacs & Sons Ltd, London. 1923 - Solgt til Rederi-A/B Thetis v/ R. Hellberg, Göteborg, Sverige - nytt navn - START 1.10.1932 - Gikk på grunn ca 3 nm øst for Storskär ved Stockholm, Sverige mens hun var på reise fra Kemi, Finland til Yarmouth, Norfolk, England med trelast. 13.10.1932 - Brakt flott, kondemnert og solgt for hugging via Erik Brodin. Forlot Stockholm 13/12 for Karlshamn for å bli hugget ved Karlshamns Skeppsvarv.
Maskineri: Triple dampmaskin, 3cylindret, diameter 17.0”-28.0”-46.0”, slagl./stroke: 33”. Maskineri bygget ved North Eastern Marine Engineering Co. Ltd., Newcastle, England. Kjeler samme.