17.5.1858 - Levert fra Tod & MacGregor, Meadowside Yard, Glasgow, Scotland til Peninsular & Oriental Steam Navigation Co., London, England. (Satt inn i fart på det indiske hav) - SALSETTE
1867 - Satt inn som troppetransportskip under den Abyssinianske krigen.
1867 - Forlenget.
1873 - Solgt til Stoomvaart Maatschappij, Batavier, Nederland - nytt navn - SUMATRA
1876 - Solgt til Adamsom & Ronaldson, London.
1876 - Videresolgt til E. F. K. Fortescue, London.
1876 - Videresolgt til John Lacy v/ T. Ronaldson, London.
1883 - Solgt til John T. Mattews, London.
1885 - Solgt til George Humphreys, London.
1887 - Solgt til Blyth Shipbuilding Co. Ltd, Blyth, England.
Dampmaskinen ombygget til triple expansion: Maskin nå: 1 dampmaskin (steam reciprocating), triple exp. 3-sylinder, syl. diam.: 22,5”–37,0”–67,0”, slag/stroke: 39,0”. 277 NHK. Bygget av Ravenhill, Hodgson & Co., London.
1888 - Solgt til Gjemre & Co., Newcastle, England.
1888 - Videresolgt til Norman Steam Shipping Co. v/ Lauritz Gjemre, Newcastle.
1889 - Solgt til D/S A/S Sumatra v/ Bergesen & Co, Stavanger.
1900 - Hogget opp i Genova, Italia.
Maskineri:
1858 - Dampmaskin, inverted direct acting. 2-sylinder, syl. diam.: 70,0”–70,0” slag: 36,0”. 1.373/1.550 IHK. Maskineri bygget ved Tod & MacGregor, Meadowside Yard, Glasgow, Scotland.
1872 - Ny dampmaskin installert: Compound dampmaskin. 2cylinder, diameter 37,0”–66,0”, slag/stroke: 39,0”. Maskineri bygget ved Ravenhill, Hodgson & Co., London.
1887 - Triple dampmaskin, 3cylindere, diameter 22,5”–37,0”–67,0”, slag/stroke: 39,0”.
Maskineri bygget ved Ravenhill, Hodgson & Co., London. Kjeler 1890 bygget ved Tyne Boiler Works, Low Walker-on-Tyne, England.