19.10.1971 - Levert fra Sønderborg Skibsværft, Sønderborg, Danmark til Ole Hoffmannn Rasmussen Partrederi v/ Bech-Rederierne, Horsens, Danmark - KIRSEN BECH 1973 - Overført til Partrederi Bech II - nytt navn - CAPTAIN MAGELLAN for charter. 19.2.1975 - Nytt navn - KIRSTEN BECH 12/1975 - Solgt til Partrederi Bravo VI (Ole Hoffmannn Rasmussen), Horsens, Danmark - nytt navn - METTE BRAVO 16.7.1980 - Solgt til Skibs-A/S Kongsborg v/ Brødrene Olsen A/S, Stavanger - nytt navn - KANNIK 11.9.1980 - Nytt navn (samme reder) - SPES 1/1981 - Solgt til Kommandittselskapet A/S Kannik Spes & Co. v/ Brødrene Olsen A/S, Stavanger. 1982 - Nytt maskineri B&W/Alpha 8T23HU. 925 kW. 29.3.1982 - Solgt til Buana Shipping Co. S.A., Panama - SPES No. 1 8.2.1984 - Solgt til Margeste Maritime Co. v/ Göran Westerlund Skanör, Sverige, Panama - nytt navn - SCANCARRIER 28.9.1988 - Solgt til Fickle S.A. v/ Göran Westerlund, Panama - nytt navn - SEA CARRIER 1993 - Solgt til Miraflora Shipping Inc., Panama - nytt navn - LAYLA 11.9.1994 - Solgt til Minamar Shipping Co., Limassol, Kypros (Registrert i San Lorenzo, Honduras) - nytt navn - MINAMAR 17.4.2000 - Solgt til Abdullah Salen Amer Shuujaa, Sharjah, UAE - nytt navn - AL SHUJAA 2003 - Registreringshavn - Panama. 2005 - Registreringshavn - Basseterre, Saint Kitts & Nevis. 2006 - Solgt til Mustafa Saleh Amer & Hamid Reda Maarfawy, Port Zante, Saint Kitts & Nevis - nytt navn - FARID 6/2008 - Nytt navn (samme reder) Hugget opp - NOOR AL HUDA IV
Maskineri: Dieselmotor, 4takt enkeltvirkende 10cylindere, diameter 230 x 300 mm. Maskineri bygget ved Alpha Diesel A/S, Frederikshavn, Danmark.