8.11.1918 - Levert som minesveiper/tråler fra Collingwood Shipbuilding Co. Ltd, Kingston, Ontario, Canada til the Royal Canadian Navy, Canada - HMCS TR 55 25.7.1919 - Utleid til United States Navy, USA - nytt navn - USS CT 55 1920 - Returnert til the Royal Canadian Navy - navn tilbake - HMCS TR 55 1920 - Solgt til Pêcheries & Armements La Rochelle-Ocean, La Rochelle, Frankrike (Ombygget til tråler. Ny tonnasje: 288 brt, 87 nrt) - nytt navn - MARIE JACQUELINE 1934 Solgt til Société Nouvelle des Pácheries á Vapeur, La Rochelle. 4/1935 - Solgt til Arne Flekstad & O. Aarseth, Oslo. 9/1935 - Videresolgt til A/S Troms Havfiskeselskap v/ O. Aarseth, Tromsø - nytt navn - SVALBARD 2 4/1936 - Solgt til A/S Tromsø Bunkerdepot/A/S Tromsø Bunkerdepot v/ Odd Berg, Tromsø. 8/1938 - Solgt til A/S Nordland Havfiske v/ Erling Sannes, Bodø. (N-74-BN). 8/1939 - Rekvirert av Den Kongelige Norske Marinen som vaktbåt i 3. Sjøforsvarsdistrikt. 27.6.1940 - Beslaglagt i Tromsø av tyskerne. Satt i tjeneste for Die Kriegsmarine - nytt navn - SCORPION 8.8.1940 - Nytt navn - NN 02 SCORPION 1946 Returnert til eierne - nytt navn - SVALBARD 2 (N-74-BN). 1/1956 - Solgt til A/S Transport (Eilert Østbø, Hundvåg), Stavanger - nytt navn - BAXEL (Ombygget til motordrevet fraktefartøy ved Fjeldberg Bruk A/S, Stavanger. Installert: 1 dieselmotor, Deutz. 4-takt/enkeltv., 8-sylinder, syl. dim.: 280 x 450 mm. 500 BHK. Bygget i 1945 av Klöckner-Humboldt-Deutz Aktiengesellschaft, Köln, Tyskland). 1960 - Solgt til Brødrene Hufthammer & A/S Transport, Torangsvåg, Stavanger. 5/1961 - Solgt til Hans Hufthammer Partrederi, Torangsvåg, Stavanger. 6/1966 - Kondemnert. Solgt til hogging.
Maskineri satt inn 1956: Dieselmotor, 4takt enkeltvirkende, 8cylindere, diameter 280 x 450 mm. Maskineri bygget i 1945 av Klöckner-Humboldt-Deutz Aktiengesellschaft, Köln, Tyskland