v/H. Larsson-Fedde
00/1911: Levert som seilkutter MAIBLOMSTEN til Johs. Eide, Rognsvaag, Sulen, Bergen
00/1915: Solgt til Thorvald Brox, Storsteinnes, Tromsdalen, Tromsø
00/1915: Innsatt motor: Bolinder BHK 96 Fart:
00/1928: Forlenget: 12.0'. Ommålt: Brutto: 54 tonn. Net: 30 tonn
00/1934: Ommålt: Brutto: 72 tonn. Net: 27 tonn
00/1935: Ny motor: Wichmann BHK 170 Fart:
00/1947: Ommålt: Brutto: 99 tonn. Net: 33 tonn. Dim: 83.0'- 20.0'- 11.0'
00/1960: Solgt til A/S Polarsirkel ( Astrup Holm ) Tromsø
00/1965: Rigget ned og tenkt brukt som lekter/lagerplass
00/1970: Ligger som vrak i Sultindvik, Tromsø
Besetning: 8 mann
Passasjersertifikat for 20 personer
Kapteiner: Ole Hansen og Henry Olsen
Leid motorkutter i erstatningsruten:
Tromsø til Finnmark fra 12.10.41 til 10.02.42
og 16.01.42 til 30.10.44.
Liste, skip innmeldt i Statens Krigskaskoforsikring pr. 31. august 1944
Ref: Hurtigruteselskapenes Erstatningsrutefart
Tromsø-Finnmark Oktober 1941 til Oktober 1944
ved Einar B. Larsen