M/S Dyrøygutt

Other names
ex Kjøpsvik, ex D/S Anker I, ex Harnser
Call sign
LKLM
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port

Shipyard

Name
Build year
1919
Yard number
73

Tonnage

Gross tonnage:
117
Net tonnage:
46
Deadweight:
192

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 220

Dimensions

Length:
102.7'
Beam:
20.0'
Draft:
9.9'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    Bygd av tre

    00/1919: Levert som HARNSER til East Anglian Red Star Fishing Co. Ltd., Lowestoft, UK
    00/1920: Overført til East Anglian Red Star Fishing Co. Ltd ( J.V. Breach ) Lowestoft, UK
    00/1927: Overført til Jack Breach Ltd., Lowestoft, UK
    01/1940: Solgt til Brødrene Anda, Stavanger, nytt navn  ANKER I
    08/1940: Solgt til Ola Olsen Rubbestadneset, Haugesund
    00/1940: Solgt til Jacob Lind P/R, Narvik
    00/1940: Ny motor: Wichmann   BHK    Fart: 8 knop
    05/1941: Omdøpt  KJØPSVIK
    00/1955: Forlenget 14.2'- Dødvekt: 192 tonn. Brutto: 117 tonn. Net: 46 tonn
    00/1964: Ny motor: Wichmann   BHK 180   Fart: 9,5 knop
    09/1973: Solgt til A/S Dyrøygutt ( P/R Arvid Nergård, Gibostad ) Narvik, nytt navn  DYRØYGUTT
    00/1973: Ny motor: Brunvoll   BHK 220    Fart:
    01/1975: Solgt til Leif Tøllefsen, Storøya, Svolvær
    01/1975: Solgt til Arne Larsen, Henningsvær, Svolvær
    04/1975: Omdøpt  HEIMSUND
    02/1979: Solgt til Harald Nyborg, Hasvik, Svolvær
    05/1985: Kondemnert og strøket av skipsmatrikkelen den 20/5-1985