v/H. Larsson-Fedde
07/1852: Levert som JOHN BOWES til Iron Screw Collier Co ( C.M. Palmer & Co ) Newcastle, UK
00/1873: Solgt til B.G. Barnett, London, UK
00/1883: Ny motor: Compound 2 cyl. NHK 66 Fart: 9 knop
00/1885: Overført til Barnett Brothers, London, UK
00/1896: Solgt til John Bowes S.S. Co. Ltd ( J. MacKenzie ) London, UK
00/1897: Solgt til C.H. Pile, London, UK
00/1898: Solgt til A/S Spec ( Hans Blom & Frithjof Ohlsen, Fredriksværn, nytt navn SPEC
00/1899: Solgt til Rederi A/B Transport ( J.E. Olson ) Gøteborg, Sverige, nytt navn TRANSIT
00/1908: Solgt til T. de Ybarary, Bilbao, Spania, nytt navn CAROLINA
00/1920: Solgt til Cia. Naviera Fierros SA, Gijon, Spania, nytt navn VALENTIN FIERRO
00/1933: Omdøpt VILLA SELGAS
10/1933: Sank i storm i oktober 1933 mellom Bilbao & San Sebastian med jernmalm
Maskineri:
Compound dampmaskin, 2 cylindere diam. 16.0"-36.0",
bygd ved M. Paul & Co. Dumbarton, Skottland.