7/1918 - Levert fra T. K. Skaaluren, Rosendal for A/S Isfjeld v/ Egil Næsheim, Haugesund - ISFJELD
1922 - Solgt til Nils Wathne, Haugesund - nytt navn - VEIDING
1923 - Solgt til Feddersen & Nissen, Hammerfest. (F-54-H).
1929 - Ny kjele installert.
1933 - Forlenget.
1947 - Solgt til Trygve Nissen, Hammerfest.
1953 - Forlenget. Nye dim.: L: 103,7’-B: 23,2’-D: 11,7’. Ny tonnasje: 180 tdw, 174 brt, 69 nrt.
1958 - Ombygget til motorfartøy. Dampmaskineri fjernet. Installert 1 dieselmotor, Wichmann. 2-takt/enkltv., 5-cylindere, cylinder. diam.: 280 x 420 mm. 400 BHK. Maskineri bygget ved Wichmann Motorfabrikk A/L, Rubbestadneset.
10/1978 - Skipet kondemnert.
Maskineri:
1918 - Compound dampmaskin, 2 cylindere diam. 10.0"-20.0". Maskineri bygget ved Glommen Mek. Verksted, Fredrikstad. Kjeler bygget ved Kristiansands Mek. Verksted, Kristiansand.