7/1950 - Levert fra Trosvik Verksted, Brevik for Finnmark Fylkesrederi og Ruteselskap, Hammerfest - ALTA (I lokalruter på ytre Vest-Finnmark og Mosjøen-Hammerfest. Leid ut til Det Nordenfjeldske D/S, Trondheim for Hurtigruten). 2/1952 - Returnert til Finnmark Fylkesrederi. (I sommerrute på Hammerfest-Nordkapp-Honningsvåg). 10/1953 - Leid ut til Det Bergenske D/S, Bergen for Hurtigruten. 1954 - I rute på Mosjøen-Hammerfest og til Hamnbukt i Porsanger. 1958 - Utleid til Vesteraalens D/S, Stokmarknes for Hurtigruten. 1962 - I rute på Bodø-Hammerfest. 1967 - Solgt til Maritime Co-operative Shipping Association Ltd, Suva, Fiji. 1968 - Oppgradert ved Kaarbøs Mek. Verksted, Harstad. 3 klasser. Airconditionanlegg montert. Omdøpt til TUI LAI. Levert i april. (Grunnstøtte 25/10 på et rev i posisjon 18.54.48S-179.46V mens hun var på reise fra Kambara Island, Fiji til Suva med passasjerer, kopra og stykkgods).
Maskineri: Dieselmotor, 2takt, enkeltvirkende, 5 cylindere diam. 340x570mm. Maskineri bygget ved AB. Atlas Diesel, Stockholm, Sverige.