1876 - Bygget i Fusa i Midthordland for ukjent eier, som jakt - DAGMAR Seilrigg. 1906 - Eier: Ragnar Schølberg, Bodø. 1913 - Råoljemotor installert: Bergius. 50 BHK. Bygget av Bergius Launch and Engine Co., Glasgow, Scotland. 1919 - Ny dieselmotor installert: Avance. 70 BHK. 1933 - Overført til Ragnar Schølberg Jr., Bodø. 1940 - Solgt til Kristian Ravn, Narvik. 3/1941 Levert ferdig ombygget til bilferje fra Johan Drage, Rognan. Ny tonnasje 62 brt, 23 nrt. 100 passasjerer. 8 PBE. Ny dieselmotor installert: Union. 100 BHK. Bygget av De Forenede Motorfabrikker, Bergen. 1953 - Havarerte på Skjomen. Reparert. 25.11.1974 - Solgt til Den norske Stat v/Samferdselsdept., Oslo/Bodø. Brukt som vedlikeholdsfartøy for fergekaier. 9/1981 - Solgt til I/S Dagmar (Lars Nestaas, Tromsdalen), Tromsø. 5/1982 - Solgt til P/R Dagmar (Hans Petter Svendsen), Tromsø. 1986 - Solgt til Seadax Services A/S, Tromsø. I bruk som dykkerbåt. Sank 04/02 etter å ha seilt rett i fjellveggen på Stauren, Sørøya mens hun var på reise fra Øst-Finnmark til Tromsø etter fullført dykkeroppdrag.
Maskineri: 1913 - Raaoljemotor innstallert - (Bergius) Maskineri bygget ved Bergius Launch and Engine Co. Glasgow, Skottland. BHK 50 1919 - Dieselmotor, 2 cylindere. Maskineri bygget ved ( Avance) AB. J. V. Svenssons Motorfabrikk, Stockholm, Sverige. Bhk 70