M/S Østanger I

Other names
ex Østanger, ex Jon Sigurdsson, ex Torbas
Call sign
LMDF
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port
Enlistment district

Shipyard

Name
Build year
1978
Yard number
154
Month of delivery
April

Tonnage

Gross tonnage:
1.013
Net tonnage:
477
Deadweight:
999

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 3300
Built by:
Kloeckner Humboldt Deutz,Køln
Speed:
16

Dimensions

Length:
56,05m
Beam:
10,42m
Draft:
3,86m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    04/1978: Levert som TORBAS til K/S A/S Stålbas & Co ( Ståle Remøy, Leinøy) Ålesund
    00/1982: Overført til K/S Stålbas & Co, Fosnavåg, Ålesund
    05/1987: Solgt til Alexander Masson ( Peter & J. Johnstone Ltd) Fraserburgh, UK
    00/1996: Solgt til Sigluberg H/f ( Jon Petursson )Grindavik, Island, nytt navn  JON SIGURDSSON
    10/1997: Solgt til E.M.Sh. P/f ( Samherji H/f ) Torshavn, Færøyene
    10/2003: Solgt til Østanger A/S, Bergen, nytt navn  ØSTANGER
    10/2004: Omdøpt  ØSTANGER I
    10/2004: Solgt til P/R Troland Havfiske A/S(Abraham Inge Troland)Bergen, nytt navn MORTEN EINAR
    09/2006: Solgt til Fiskeriselskapet Norli A/S, Vedavågen, Kopervik, nytt navn  QUO VADIS
    01/2012: Solgt til Pelagic A/S, Vedavågen, Kopervik, nytt navn  VIKINGBANK
    02/2012: Solgt til Leik A/S, Kopervik
    03/2012: Overført til Pelagic A/S, Vedavågen, Kopervik
    10/2012: Solgt til Ghali-de-Peche S.N.C, Dakhia, Marokko
    00/2022: Still in service/ Fremdeles i fart