M/S Torbas

Call sign
LGLI
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port

Shipyard

Name
Build year
1978
Yard number
154
Month of delivery
April

Tonnage

Gross tonnage:
1.013
Net tonnage:
477
Deadweight:
999

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 3300
Built by:
Kloeckner Humboldt Deutz,Køln
Speed:
16

Dimensions

Length:
56,05m
Beam:
10,42m
Draft:
3,86m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    04/1978: Levert som TORBAS til K/S A/S Stålbas & Co ( Ståle Remøy, Leinøy) Ålesund
    00/1982: Overført til K/S Stålbas & Co, Fosnavåg, Ålesund
    05/1987: Solgt til Alexander Masson ( Peter & J. Johnstone Ltd) Fraserburgh, UK
    00/1996: Solgt til Sigluberg H/f ( Jon Petursson )Grindavik, Island, nytt navn  JON SIGURDSSON
    10/1997: Solgt til E.M.Sh. P/f ( Samherji H/f ) Torshavn, Færøyene
    10/2003: Solgt til Østanger A/S, Bergen, nytt navn  ØSTANGER
    10/2004: Omdøpt  ØSTANGER I
    10/2004: Solgt til P/R Troland Havfiske A/S(Abraham Inge Troland)Bergen, nytt navn MORTEN EINAR
    09/2006: Solgt til Fiskeriselskapet Norli A/S, Vedavågen, Kopervik, nytt navn  QUO VADIS
    01/2012: Solgt til Pelagic A/S, Vedavågen, Kopervik, nytt navn  VIKINGBANK
    02/2012: Solgt til Leik A/S, Kopervik
    03/2012: Overført til Pelagic A/S, Vedavågen, Kopervik
    10/2012: Solgt til Ghali-de-Peche S.N.C, Dakhia, Marokko
    00/2022: Still in service/ Fremdeles i fart