M/S Unlis

Other names
ex Lysakertank, ex Sørstraum
Call sign
LLUN
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port
Enlistment district

Shipyard

Name
Build year
1956
Yard number
456
Month of delivery
Juni

Tonnage

Gross tonnage:
200
Net tonnage:
114
Deadweight:
330

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 400
Speed:
9,5

Dimensions

Length:
35,32m
Beam:
7,44m
Draft:
3,25m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    06/1956: Levert som SØRSTRAUM til Brødrene Utkilens Rederi ( Anders Utkilen ) Bergen
    00/1960: Overført til Brødrene Utkilens Rederi, Bergen
    01/1962: Solgt til Lysaker Kemiske Fabrik A/S, Oslo, nytt navn  LYSAKERTANK
    05/1970: Solgt til Farnes & Tangen, Oslo, nytt navn  UNLIS
    00/1970: Ny motor: Callesen   BHK 400   Fart: 9,5  knop
    01/1992: Solgt til Trond Hystad P/R, Kvinesdal, Flekkefjord
    01/1973: Omdøpt  FJORDSTEIN
    03/1975: Solgt til Øivind Tollevik P/R, Haugesund, nytt navn  TOLLEVIK
    00/1976: Overført til P/R Tollevik ( Øivind Tollevik, Espevær ) Haugesund
    01/1982: Solgt til P/R Tollevik ( Friman Skeie ) Kopervik,  nytt navn  TINGVIK
    12/1993: Solgt til Tingfart A/S, Kopervik
    07/1994:Ommålt: Brutto: 208 tonn. NET: 107 tonn
    01/1997: Solgt til Jan Angel, Herøy, Sandnessjøen, nytt navn  STEFFEN
    11/1998: Solgt til Odd Magne Stabben, Hagavik, Sandnessjøen
    06/1999: Solgt til Terje Bøe, Onarheim, Sandnessjøen, nytt navn  DELFIA
    01/2007: Solgt til Terje Ziernele, Sævelandsvik, Sandnessjøen
    02/2009: Utgått den 22/2-2009 som opphugget.