v/H. Larsson-Fedde
06/1915: Levert som CSARDAS til A/S Csardas ( R. Lien ) Trondheim
05/1918: Solgt til A/S Csardas ( Johan Cappelen ) Trondheim
11/1920: Solgt til van Oppen & Co Ltd., London, UK
11/1922: Overført til Wm. van Oppen & Co Ltd( The Anglian Steamship Co Ltd ) London, UK
06/1928: Overført til van Oppen & Co Ltd, London, UK
04/1931: Solgt til Andr. L. Grønaas, Mosterhamn, Bergen, nytt navn SOLLUND I
03/1933: Ny motor: Bolinder BHK 240 NHK 48 Fart:
00/1947: Overført til Jenny Grønaas, Bergen
00/1951: Overført til Andr. Grønaas Rederi, Bergen
00/1951: Ny motor: Deutz BHK 300 NHK 36 Fart: 8,5 knop
03/1960: Solgt til Brødrene Sætre ( Gerhard Sætre ) Bergen
00/1961: Overført til Gerhard Sætre m.fl., Bergen, nytt navn BRATDAL
05/1963: Solgt til Hjellestads Rederi A/S ( Lars Hjellestad ) Bergen, nytt navn BLIA
05/1964: Solgt til Ingv. Økland, Torangsvåg, Bergen, nytt navn BLÅVEIS I
00/1964: Ny motor: Wichmann BHK 300 Fart:
07/1968: Solgt til Arne Larsen P/R, Henningsvær, Svolvær
01/1972: Solgt til Thorleif Pettersen, Henningsvær, Svolvær
03/1979: Solgt til Anton Mentzen, Henningsvær, Svolvær
06/1980: Omdøpt ANITA-MERETE
01/1981: Overført til Bjørnar Mentzen, Henningsvær, Svolvær
00/1988: Ny motor: MTU BHK 530 Fart:
07/1993: Grunnstøtte ved Harstad. Lagt i opplag
02/2003: Slettet den 21/2-2003 som opphugget