1931 - Levert fra A/S Aalborg Maskin- og Skibsbyggeri, Aalborg, Danmark for Det Danske Postvæsen, København, Danmark - MORS (I rute på Vildsund). 1939 - I rute på Næssund. 1948 - Solgt til Fredericia-Strib Overfarten af 1942 A/S, Fredericia, Danmark - nytt navn - ØSTJYDEN (I rute på Fredericia-Strib). 1949 - Solgt til Troms Fergestyre, Tromsø - nytt navn - BLÅMANNEN (I rute på Tromsøsundet). 1955 - Eier endret navn til Tromsø Ferje- og Busselskap, Tromsø. 1959 - Solgt til A/L Vesterålens Trafikklag, Sortland. (I rute på Risøyhamn-Dragnes fra 01/07). 1960 - Reparert og modernisert. Ny innredning. Ny dieselmotor: GM 671. 2-takt/enkltv., 6-sylinder. 165 BHK. Bygget av General Motors Corp., Detroit, MI, USA. 10/1962 - I opplag. 9/1964 - Solgt til A/L Lofoten Trafikklag, Leknes - nytt navn - LOFOTFERJE V (Reparert. Motor skiftet). 1965 - I rute på Fredvang-Finnbyen. 1974 - Solgt til Norwegian Contractors A/S, Stavanger. (Brukt til arbeid og transport). 1975 - Solgt til Arne Frantzen, Isfjorden/Molde - nytt navn - ISFJORD (Samme bruk). 1976 - Solgt til A/S Austevoll Ferjeselskap, Storebø/Bergen - nytt navn - STOLMASUND (I rute på Stolmen-Selbjørn). 1982 - Nytt navn - STOLMASUND I (Lagt opp). 1983 - Solgt til Storebø & Co., Storebø/Bergen - nytt navn - KLEMKO (I bruk til arbeid og transport). 1985 - Ommålt i februar: 40 brt, 16 nrt. 5/1990 - Solgt til Storebø Korrosjon Service A/S, Storebø/Bergen. I bruk som arbeidsbåt. 5/1994 - Solgt til Huftagruppen ANS (Frode Møgster) Bekkjarvik/Bergen. I bruk som arbeidsbåt. 6.4.2004 Solgt til Huftarlaks, Bekkjarvik. Videresolgt samme dato til Sjøtroll Havbruk A/S, Bekkjarvik. 4.2.2018 - Fremdeles i bruk.
Maskineri: Dieselmotor, 4takt, enkeltvirkende, 2cylindere. Maskineri bygget ved Alpha Diesel A/S, Fredrikshavn, Danmark.