M/S San Pietro

Tonnage

Gross tonnage:
395
Net tonnage:
140

Engine

Propulsion:
Engine size:
Begge BHK 4352
Built by:
Motorenw.Mannheim A/G,Mannheim
Speed:
50

Dimensions

Length:
32,25m
Beam:
11,50m
Draft:
2,15m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    06/1989: Levert som SAN PIETRO til K/S Caribnor ( Fekete & Co A/S ) Tønsberg
    06/1989: Innmeldt   NIS   nr 610   LARN2
    04/1991: Overført til K/S Caribnor ( Ulstein Invest A/S, Ulsteinvik ) Ålesund
    04/1991: Utmeldt   NIS   LDSW
    12/1991: Solgt til Ulstein Invest Supply A/S, Ulsteinvik, Ålesund
    08/1993: Overført til Ulstein Shipping A/S, Ulsteinvik, Ålesund
    08/1993: Innmeldt   NIS   nr 1318    LDSW3
    03/1996: Solgt til Ulstein High Speed Craft A/S, Ulsteinvik, Ålesund
    00/1997: Solgt til Virtu Rapid Ferries Ltd( Virtu Ferries Ltd) Valetta, nytt navn  MARIA DOLORES
    12/1997: Solgt til Albadria Shipping A. ( Portrans Shipping Agency ) Valetta, Malta
    09/2002: Solgt til Virtu Rapid Ferries Ltd( Virtu Ferries Ltd) Valetta, nytt navn  SEA JET 1
    10/2002: Overført til Virtu Rapid Ferries Ltd ( Red Sea Jet Ferries SAE ) Valetta, Malta
    09/2008: Solgt til United Ferries Ltd( Interilles Express SL ) Valetta
    03/2009: Solgt til Oceanadmiral Shipping Ltd( Interilles Express SL ) Limassol, Cypros
    00/2019: Further information unknown/ videre skjebne ukjent.

    Maskineri:
    2 stk. dieselmotorer, hver 4-takt enkeltvirkende, V16-sylinder, diameter 170 x 195 mm. Maskineri bygget ved Motoren-Werke Mannheim A.G, Mannheim, Vest-Tyskland.