11/1919 - Levert og , ferdigstilt som REKNES av Brastad Skibsbyggeri, Vestnes, Romsdal for Rederi A/S (T. A. Taraldsen), Molde - ULVA (Ferdigstilt som 3-mastet tre skonnert. Utstyrt med en råoljemotor for hjelpefremdrift). 1923 - Solgt til O. S. Rasmussen, Molde. 1924 - Innkjøpt av A/S Eskill (R. O. Helgesen), Porsgrund. 1926 - Solgt til La Colonia de Santa Cruz A/S (Trygve Hyenæs), Tønsberg. Brukt som emigrant fartøy til Galapagos. 1927 - Solgt til Ecuador.
Framdrift og Maskineri: Seil, 3-mastet, rigget som skonnert. Råoljemotor, 2-takt/enkeltv., 2-sylindret, cylinder diam.: 420 x 480 mm. Maskineri bygget ved J. & C. G. Bolinders Mekaniska Verkstads Aktiebolag, Stockholm, Sverige.