Skroget var av tre. 1919 - Bygget som OS av A/S Rekkevik, Larvik for O. L. Dahl, Bergen, men ikke overtatt - OS 6/1919 - Solgt til A/S Øiekast (I. M. Abrahamsen & M. Chr. Sommerfeldt), Porsgrund - nytt navn - ØIEKAST 3/1922 - Solgt til Elias Olsen, Florø. 1923 - Solgt til Ove Faye Olsen et. al., Florø. 4/1923 - Videresolgt til Skips-A/S Bru (Reiersen & Matland), Haugesund - nytt navn - BRU 1924 - Trygve Matland, Haugesund ble manager. 1930 - Overtatt av Skibs-A/S Svanøy, Haugesund. Samme manager. 7/1932 - Solgt til A. Kalnins (Viktors Kalnins), Riga, Latvia. 1940 - Beslaglagt i juni av U.S.S.R. i Østersjø-området. 14.7.1941 - Funnet av tyskerne ved Riga og returnert til eierne. 5/1945 - Funnet igjen i København, Danmark, returnert til U.S.S.R. 1952 - Strøket fra LR.
Maskineri: Råoljemotor, 2-takt/enkeltv., 4-sylindret, syl. dim.: 420 x 480 mm. Maskineri bygget ved J. & C. G. Bolinders Mekaniske Verkstads Aktiebolag, Stockholm.