v/H. Larsson-Fedde
08/1936: Levert som KINDIESEL til Kindiesel Shipping Co ( P. MacCallum & Sons ) Greenock, UK
00/1941: Solgt til Lovering & Sons Ltd, Cardiff, UK
00/1945: Ny motor: Ruston BHK 420 Fart: 8,5 knop
00/1951: Solgt til Skibs-A/S Karlander ( Egil Paulsen ) Fredrikstad, nytt navn SLETTER
00/1956: Solgt til Trygve Klovning, Utsira, Haugesund, nytt navn SENATOR
09/1957: Ombygget til flush singledecker ved Haugesund Slip, Haugesund.
12/1957: Solgt til Abraham Bjellebø , Fjellberg , Haugesund.
00/1961: Ny bro og innredning bygget ved Alfred Eidsvik Skipsbyggeri, Kvinnherad.
00/1966: Solgt for NOK 650.000 til Gunnar Årseth P/R, Ellingsøy , Ålesund.
01/1969: Grunnstøtte den 21/1-1969 og sank på Fjälskären nær Vinga fyr, Sverige på reise
Göteborg til Helsingborg, Sverige i ballast. Grunnstøtingen skyltes havari på veivlager.
Maskineri:
1936 - dieselmotor, 2-takt,enkltvirkende., 4cyl.diam.290 x 440 mm. 91 NHK,
bygd J. G. Kincaid & Co. Ltd, Greenock, Scotland.
1945 - Dieselmotor, 4takt,enkeltvirkende, 6 cyl. diam. 10 1/2"x14 1/2",
bygd ved Ruston & Hornby,Ltd, Lincoln, England.