1902 - Levert fra Thorskogs mek. Verkstad, Thorskog, Sverige for Petter Larsson, Thorskog - HERTHA 4/1904 - Solgt til Dampskibsselskabet Frem, København, Danmark. 11/1908 - Solgt til C. A. Banson, Varberg, Sverige. 3/1912 - Solgt til Indherreds Aktie-D/S, Stenkjær - nytt navn - OGNA 9/1931 - Solgt til R. L. Albertsen P/R, Hammerhavnen, Bornholm, Danmark. 1/1932 - Nytt navn - CARLI A 1/1933 - Nytt navn - CARLI 11/1935 - Ombygget ved Svendborg Skibsværft, Svendborg, Danmark til motorskip for føring av cement. Ny tonnasje: 199 tdw, 197 brt, 99 nrt. Dampmaskineri fjernet. Installert Bolinder dieselmotor. 2-takt/enkltv., 2-sylinder, syl. dim.: 330 x 480 mm. 60 NHK/190 BHK. Bygget i 1933 av J. & C. G. Bolinders mek. Verkstads A/B, Stockholm, Sverige. 11/1935 - Overført til Rederiet Carli (R. L. Albertsen), København, Danmark. 5/1942 - Solgt til I/S-rederiet Mary Lass, København - nytt navn - MARY LASS 2.3.1944 - Sank etter antatt minesprenging ved Fehmernbelt Fyrskib mens hun var på reise fra Wismar, Tyskland til Odense, Danmark med kullbriketter. 3 mann omkom.
Maskineri: Compound dampmaskin, 2 cylindere diam. 11.8"-18.0". Maskineri bygget ved Thorskog Mek. Verkstads, Thorskog, Sverige.