M/T Mil II

Shipyard

Name
Build year
1877
Yard number
36
Month of delivery
Juni

Tonnage

Gross tonnage:
49
Net tonnage:
23

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 40

Dimensions

Length:
67.2'
Beam:
13.0'
Draft:
8.0'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    06/1877: Levert som FORRA til Jensen & Co., Trondheim 
    00/1900: Forlenget 8.1'- Brutto: 46 tonn. Net: 15 tonn. Dpt. 8.0'
    00/1900: Ny motor: Compound 2 cyl  NHK 17   IHK 100   Fart:
    00/190?: Solgt til Jacob Sørensen, Kristiansand S
    00/1906: Solgt til H.H. J. Løhmann, Fredrikshavn, Danmark, nytt navn  TERNEN
    05/1908: Solgt til A/S D/S Lodsen ( Gimle & Hauge ) Stavanger
    05/1908: nytt call sign:  MFDK.
    09/1909; Grunnstøtte den 25/9-1909 på Bukøen.
    09/1915: Solgt til Bendik Mannes, Åkrehamn, Kopervik
    05/1916: Ny motor: Søndenfjeldske Petroleums Motor   BHK 40   Fart:
    00/1921: Overført til Bendik Mannes Konkursbo, Åkrehamn, Kopervik
    12/1922: Solgt til Gunvald Damsgård, H. Holmsen & Olaf Aall, Kristiania
    04/1923: Solgt til Martin Ludviksen & Georg Trogestad, Kristiania
    04/1923: Solgt til Norsk Tankanlæg A/S, Kristiania, nytt navn  MIL II
    07/1923: Ommålt: Brutto: 49 tonn. NET: 23 tonn
    00/1925: Overført til Norsk Tankanlæg A/S, Oslo
    00/1933: Nytt call sign   LGUK
    11/1937: Solgt til Stavanger Skibs Ophugnings Co A/S, Stavanger
    11/1937: Solgt til Vestenfjeldske Oljeselskap NOR A/S, Haugesund, Stavanger
    03/1948: Solgt til Lars Larsen, Stavanger
    05/1953: Forliste den 27/5-1953.