1898 - Levert fra Robert Craggs & Sons Ltd, Middlesbrough, England til Banks, Ratcliffe & Potts, Liverpool, England - FERNHURST 1899 - Solgt til Heinrich Podeus, Wismar, Tyskland - nytt navn - PAUL PODEUS 1911 - Solgt til A/S Den norske Islandsrute A/S (Tønnes Wathne), Stavanger - nytt navn - JON SIGURDSON 1912 - Overført til A/S Jon Sigurdson (Tønnes Wathne), Stavanger. 1915 - Claus M. Høie, Stavanger ble manager i november. 1916 - Solgt til D/S A/S Ulla (Ths. Arbo Høeg & Co.), Larvik. 8/1916 - Overført til D/S A/S Ula (Ths Arbo Høeg & Co), Larvik - nytt navn - ULA 10/1916 Solgt til D/S A/S Ula (Harris Hanssen), Sandefjord. 1917 - Solgt til D/S AS Ulla (D. Tharaldsen & Co.), Bergen. 9.1.1918 - Senket i posisjon 49.55N og 04.57W på reise fra Rouen til Barry Dock i ballast. Senket av tysk ubåt U-55 (Oberleutnant zur See Wilhelm Werner) Alle reddet.
Skipsfører: 1917 - A. Nilsen Bjekseth.
Maskineri: Triple dampmaskin, 3cylindere, diam.: 15,5”–25,0”–41,0". Maskineri bygget ved Whyte & Mair, Dundee, Scotland. Kjeler samme.