1917 - Levert fra Kaldnæs Patentslip & Mekaniske Værksted, Tønsberg for A/S Hildegard (Ole Drolshammer), Sandefjord - HILDEGARD 1918 - Solgt til A/S Hildegard (Carl Wildhagen), Sandefjord. 1923 - Solgt til Skibs-A/S Monsun (T. Wilhelms & A. W. Wilhelms), Fredrikstad - MONSUN 1927 - Solgt til J. C. Jürgensen & H. Both (J. C. Jürgensen), Hamburg, Tyskland - nytt navn - A. H. BOTH (Riggen fjernet. Ny motor installert: 1 x dieselmotor Deutz. 4-takt/enkltv., 4-sylinder, syl. dim.: 200 x 440 mm. 23 NHK. Bygget av Motorenfabrik Deutz A. G., Köln-Deutz, Tyskland). 1934 - Overtatt av Adolf Both, Hamburg. 1948 - Overtatt av J. C. Jürgensen & A. Both, Hamburg. 1955 - Forlenget. Ny tonnasje 497 brt. Ny Loa: 167,9’. 1956 - Overtatt av Both & Co., Hamburg. 1963 - Solgt til A. Pekeler K. G., Glückstadt, Vest-Tyskland - nytt navn - RHIN 1967 - Solgt til Gebr. Lehmann Reederei, Lübeck, Vest-Tyskland. Ombygget til mudderpram. 1972 - Solgt til Varustamo Leonora Rederi, Helsinki, Finland - nytt navn - LEONORA 1980 - Solgt til Laivanisannisto Teravainen & Piispa, Kotka, Finland. 1982 - Solgt til Usko Uljas Teravainen, Kotka - nytt navn - TERESA 1984 - Hugget i Hamina, Finland.
Maskineri: 1917 Dieselmotor, 2 cylindere, diam. 16.54"x18.90". Maskineri bygget ved J. & C. G. Bolinders Mekaniska Verkstads AB, Stockholm, Sverige. 1927 Dieselmotor, 4-takt/enkltv., 4cylindere, diam.:200 x 440 mm. 23 NHK. Maskineri bygget av Motorenfabrik Deutz A. G., Köln-Deutz, Tyskland.