M/S Jo-Rivka

Call sign
LCVS
Shipping company
Nationality
Norway flaggNorway
Home port
Enlistment district

Shipyard

Name
Build year
1969
Yard number
193
Month of delivery
Februar

Tonnage

Gross tonnage:
1,190
Net tonnage:
640
Deadweight:
1.771

Engine

Propulsion:
Engine size:
BHK 3000
Speed:
16

Dimensions

Length:
75,55m
Beam:
13,04m
Draft:
5,05m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    02/1969: Levert som JO-RIVKA til  I/S Lars Rej Johansen & Knut A. Knutsen (Lars Rej Johansen) Oslo 
    04/1974: Solgt til OY Evox A/B (R/A Gustav Erikson) Mariehamn, Åland, Finland, nytt navn  EVOFRIO
    01/1977: Overført til Rederi A/B Gustav Erikson, Mariehamn, nytt navn  GRIPÖ
    07/1985: Solgt til Igloo Lion Sh. Co( R/A Gustaf Erikson) Limassol, Cypros, nytt navn   IGLO MOON
    10/1988: Solgt til Union Asia Steamship Co. Ltd & Sun Long Steamship Co. Ltd, Kaohsiung, Taiwan, nytt navn  UNION OCEAN
    00/1991: Solgt til Union Marine S. de RL (Union Asia Steamship Company Ltd & Sun Long Steamship Co. Ltd) San Lorenzo, Honduras,  nytt navn  OCEAN REEFER I
    00/1995: Solgt til Ace Shipping S. de R.L., San Lorenzo, Honduras, nytt navn  REEFER ACE
    00/1996: Solgt til Dalian Huahai Seafood Co. Ltd, Dalian, China, nytt navn  HAI HUA LENG 2
    00/1998: Solgt til Winfaith Shipping Co. Ltd ( Mu Dan Jiang Shipping), Phnom Penh, Cambodia.
    00/2001: Solgt til ukjente interesser i China.
    00/2012: Utgått Lloyds, Existerer under tvil

    Maskineri
    Dieselmotor 4takt enkeltvirkende-8cylindere diam. 450x550mm. Maskineri bygd ved Atlas-MaK Maschinenbau G.m.b.H. Kiel, Tyskland.