1901 - Levert fra Thorskogs Mekaniska Verkstad, Thorskog, Sverige til Ångfartygs-A/B Wisna (P. Larsson), Lidköping, Sverige - WISNA
1905 - C. G. Thulin, Thorskog ble manager.
1906 - Registrert i Stockholm, Sverige.
1915 - Solgt til Hartmark Rederier, Haugesund.
1916 - Solgt til D/S A/S Thors (Nils Røgenæs), Haugesund - THORS
1917 - Solgt for ca. NOK 420.000 til Skibs-A/S Loddings Rederi II (Trygve Lodding), Kristiania.
1919 - Solgt til D/S A/S Thors (Henning Hytten), Haugesund.
1921 - Solgt til D/S A/S Solvang (Jens Gjerdsjø & Christian Haaland), Haugesund.
1922 - Solgt i oktober til Schröder, Holken & Fischer, Hamburg, Tyskland - nytt navn - MARIE SCHRÖDER
1923 - Solgt til Reederei Lues & Wilhelms G.m.b.H., Hamburg - nytt navn - MARTHA WILHELMS
1924 - Solgt i november til Kaija Latvian Shipping Co., Riga, Latvia - nytt navn - LAIMA
1925 - Rederiet omdøpt til Kaija Shipping Co., Riga.
15.1.1929 - Forlot Königsberg (Kaliningrad) med korn for Riga. Forliste og drev i land mellom Memel, Latvia og Libau, Latvia. Hele besetningen omkom.
Maskineri:
Compound dampmaskin 2 cylindere 16"-24". Maskineri bygget ved Thorskogs Mekaniska Verkstad, Thorskog, Sverige. Kjeler samme.